نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3650
-
الف
+

کمدین های پرآوازه سینما و تلویزیون ایران که با سریال «ساعت خوش» ستاره شدند

در گزارش یادی میکنیم از کمدین های پرآوازه ایرانی که با سریال «ساعت خوش» به محبوبیت رسیدند.

به گزارش آی فیلم 2 ، بازیگرانی هم چون «حمید لولایی» ، «رضا عطاران» ، «مهران مدیری»، «سعید آقاخانی» ، «پوپک گلدره» و «رضا شفیعی جم» از جمله بازیگرانی هستند که در دهه هفتاد با بازی در سریال «ساعت خوش» به کارگردانی «مهران مدیری» در بین مردم به محبوبیت بسیاری رسیدند 

در ادامه این مطلب قصد داریم یادی کنیم از هنرپیشه گان این سریال تلویزیونی و ببینیم هم اکنون این بازیگران چه مصروفیت هایی دارند.

«رضا عطاران»

«رضا عطاران» یکی از ستاره های حال سینمای ایران که مخاطبان آی فیلم 2 شاهد نقش آفرینی او در سریال های «خانه به دوش» و «ترش و شیرین » بودند،یکی از بازیگران «ساعت خوش» بود که پس از این سریال به محبوبیت دست یافت.

حضور «رضا عطاران» در «ساعت خوش» آن قدر علاقه مندانه و پرانرژی بود که می گویند حتی شب ها هم در لوکیشن این سریال در امیرآباد تهران می خوابید و به خانه نمی رفت.

«ساعت خوش» اولین و آخرین همکاری «رضا عطاران» و «مهران مدیری» بود.

«مدیری» و «عطاران» طی این سال ها فقط یک بار آن هم در یک سریال جدی و صرفا به عنوان دو بازیگر مقابل هم قرار گرفتند.

از جدیدترین فعالیت های وی می توان به نقش آفرینی وی در فلم سینمایی «هزارپا» که با فروش بیش از ۳۰ ملیارد تومان پرفروش‌ترین فلم تاریخ سینمای ایران شد ، اشاره کرد.

پس از آن «عطاران» در فلم «مصادره» در کرکتر یک مامور سازمان امنیت زمان پهلوی در ایران(ساواک) به بازیگری پرداخت.

«سعید آقاخانی»

«سعید آقاخانی» پس از گذراندن فراز و فرود های بسیار در دنیای سینما و تلویزیون هم اکنون در نقطه ای ایستاده که بسیاری آرزویش را دارند.

با پایان «ساعت خوش» و جدا شدن آن گروه از یکدیگر ، مسیر «سعید آقاخانی» در بازیگری از «مهران مدیری» جدا شده و راه خودش را در عالم هنر پیش گرفت.

«سعید آقاخانی» مدتی به دلیل مصروفیت های شخصی کم کار شد تا این که با کارگردانی سریال های کمیدی در تلویزیون دوباره به این عرصه بازگشت.

بعد از آن فعالیت های «سعید آقاخانی» از تلویزیون به سینما هم کشیده شد.

او فلم «لامپ 100» را کارگردانی کرد و با بازی در «من دیه گو مارادونا نیستم» و «خداحافظی طولانی» توانایی بالایش را در این عرصه نشان داد.

هم اکنون «سعید آقاخانی» مصروف ساخت یک سریال کمیدی جدید با عنوان «ن.خ» برای عید نوروز 98 می باشد.

 

«حمید لولایی»

در جمع ستارگان سریال «ساعت خوش» ، «حمید لولایی» با سن و سالی بالاتر از دیگران تنها کسی بود که سال های جوانی را پشت سر گذاشته و به میانسالی رسیده بود.

آقای لولایی هم پس از ساعت خوش دیگر با «مهران مدیری» کار نکرد اما با حضور در آثار دیگران یکی از پرکارترین بازیگران کمیدی تلویزیون ایران طی این دو دهه لقب گرفت.

مخاطبان آی فیلم 2 آقای لولایی را با بازی در سریال های «خانه به دوش» ، «خوش نشین ها» و «ترش و شیرین» می شناسند.

«نصرالله رادش»
 
«نصرالله رادش» محبوب ترین ستاره سریال «ساعت خوش» بود.

وی بعد از «ساعت خوش» چند سالی از «مهران مدیری» دور اتفاد تا این که با «باغ مظفر» دوباره به عرصه کمیدی بازگشت.

در این فاصله «رادش» در کارهای دیگری ظاهر شد که از میان آن ها «روزگار جوانی» از اقبال و محبوبیت فراوانی نزد مخاطبان برخوردار بود.

او هم از جمله بازیگرانی است که به نظر می رسد هنوز بخش زیادی از توانایی ها و استعدادهایش در بازیگری دست نخورده باقی مانده و فرصت بروز پیدا نکرده اند.

بیننده گان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال «در حاشیه» شاهد بودند.

«پوپک گلدره»

یکی از یاران از دست رفته تیم «ساعت خوش» و یکی از حسرت های به جا مانده برای آن هایی که با هنرمندی هایش آشنا بودند «پوپک گلدره» از نسل اول بازیگران کمیدی تلویزیون ایران بود.

وی بعدها کم کم بازیگری دراین ژانر را رها کرد و کرکتر های جدی تری را ایفا کرد.

«گلدره» با کرکتر «دریا» در سریال تلویزیونی «دنیای شیرین دریا» به شهرت رسید و در فلم های مهمی چون «آخر بازی» ، سیندرلا و موج مرده بازی کرد.

او در بیست و هفتم حمل 1385 خورشیدی در سن 35 سالگی بر اثر سانحه ترافیکی از دنیا رفت.

«رضا شفیعی جم»

بعد از بازی اش در سریال «ساعت خوش» او در اولین کارهای «مدیری» حضور نداشت.

اما از «نقطه چین» دوباره به تیم «مدیری» بازگشت و این همکاری را در 5 پروژه متوالی با «مهران مدیری» ادامه داد.

«ترش و شیرین»،«شب های برره»،«در چشم باد» از جمله سریال هایی است که بیننده گان آی فیلم 2 شاهد نقش آفرینی این بازیگر ایرانی بودند.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر